سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

بلاروس

بررسی تور های لحظه آخری

بلاروس

۷۹۵ بازديد
بلاروس، کشوری است که به شش استان تقسیم شده، شهر مینسک، واقع در ایالت مینسک، یکی از خاص ترین استان این کشور به شمار می رود. بلاروس از لحاظ مساحت رتبه سیزدهم در اروپا را به خود اختصاص داده است. مساحت این کشور حدود 200 هزار کیلومتر مربع است.
حدود 40% از سطح این کشور را جنگل، حدود 3% را آب، حدود 45% را زمین های زراعتی تشکیل داده است. این کشور به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک دارای آب و هوای معتدل، بلاروس دارای زمستان بسیار سرد و تابستان های خنک و بارانی می باشد. حدود 10 هزار دریاچه در بلاروس وجود دارد، اما اکثر این دریاچه‌ها کمتر از 5/0 کیلومتر مربع وسعت دارند. سه رودخانه اصلی به نام های، رود نمان، رودخانه پریپیات و رود دنپر در بلاروس جریان دارند.
جمهوری بلاروس در شرق قاره اروپا واقع شده است. این کشور از سمت شمال با لیتونی و لیتوانی، از سمت جنوب با اوکراین، ازسمت شرق با روسیه فدراتیو و از سمت غرب با لهستان هم مرز می باشد. بزرگ‌ ترین منطقه باتلاقی آن پولزیا است که در میان وسیع ‌ترین تالاب ‌های اروپایی قرار دارد. سرزمین بلاروس به وسیله یکی از مهم ترین بزرگراه های اروپا که کوتاه ترین مسیر اتصال مناطق شرقی و مرکزی بلاروس به غرب اروپا است تقسیم شده است.
جمهوری بلاروس از جایگاه ژئوپولیتیکی و جغرافیایی ممتازی در شرق اروپا برخوردار است و در مسیر عبور راه آهن جاده های اتومبیل را خطوط لوله نفت و گاز و سیستم های ارتباطی بین غرب و شرق اروپا و کشورهای اسیایی قرار دارد. دیگر منابع طبیعی که می‌توان در بلاروس یافت شامل ذخایر زغال سنگ نارس، مقادیر اندکی نفت و گاز طبیعی، گرانیت، دولومیت، سنگ آهک، خاک رسوبی آهک دار، گل سفید، ماسه، شن و خاک رس است. در حدود یک پنجم این سرزمین، بیشتر در ایالت جنوب شرقی، گومیل و ماگیلیوف هنوز تحت تأثیر انفجار سال 1986 درفاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، اوکراین قرار دارد. با این که مقدار پرتوافکنی از زمان فاجعه تاکنون کاهش یافته، بیشتر این ناحیه به عنوان نواحی غیرقابل سکونت درنظر گرفته شده‌است.
همچنین برای سفر به این کشور می توانید از تور لحظه آخری استفاده نمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.