شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

دیوار چین

بررسی تور های لحظه آخری

دیوار چین

۷۵۸ بازديد

دیوار چین

دیوار چین در امتداد مرز شمالی این کشور قرار گرفته است، طول امروزی این دیوار در حدود 7000 کیلومتر می باشد. دیوار چین در طول چندین قرن و از به هم پیوستن دیوار های کوچکتر به شکل امروزی خود در آمده است، تاریخچه ساخت این دیوار به بیش از 2000 سال پیش باز می گردد.

طبق شواهد موجود طول این دیوار در زمان امپراطوری کین شی، در حدود 5 هزار کیلومتر بوده و سایر بخش های آن در زمان حکومت سایر پادشاهان این کشور به دیوار چین اضافه شده است. لازم به ذکر است که برخی افراد معتقد اند که طور دقیق این دیوار، 10 هزار کیلومتر می باشد، اما دانشمندان معتقد اند که در سال های بسیار دور دیوار چین طولی در حدود 50000 کیلومتر داشته که در طول جنگ ها و عوامل دیگر، مورد تخریب قرار گرفته است. 

 

 

تکمیل دیوار در دوره های مختلف سبب شده است که هر بخش آن تفاوت های قابل توجهی با سایر بخش ها داشته باشد، به طور کلی طراحی این دیوار نشان دهنده هنر سنتی کشور چین بوده، بخش عظیمی از تاریخچه این کشور، درون دیوار چین نهفته است.  سازندگان دیوار چین در دوران های مختلف برای تکمیل آن از مصالحی مانند سنگ، خاک و آجر استفاده کرده اند. ارتفاع این دیوار در اکثر بخش ها 10 متر بوده اما برخی قسمت های آن حدود 5 متر ارتفاع دارد، همچنین پهنای دیوار متفاوت بوده و در بیشترین حالت 5 متر و در کمترین حالت خود به 4 متر می رسد، ارتفاع دیوار چین در شهر پکن حدود 7.8 متر است.

در دوران حکومت سلسله مینگ بخش های تخریب شده دیوار بازسازی گشت، همین امر سبب شده است که باستان شناسان بسیاری از بخش های باقی مانده از دیوار چین را به دوران حکومت این سلسله نسبت دهند، آخرین مراحل ساخت این دیوار نیز در طول حکومت همین سلسله انجام شده است. در ادامه مقاله به بررسی دقیق تر تاریخچه دیوار چین خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که دیوار چین در سال 1987 میلادی در کتاب گینس به ثبت رسیده است، همچنین نام این دیوار در سال 2007 میلادی در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفت. 

ساخت کامل این دیوار 1800 سال به طول انجامیده که در طول ساخت 400 هزار کارگر فوت کرده اند. این دیوار از شمال غربی تا شمال شرقی کشیده شده است که از غرب به دروازه جایوگوان در استان گان سو رسیده و از شرق تا رود یالوجیان در استان لیائونینگ امتداد می یابد، در طول دیوار چین، شهر ها و روستاهای فراوانی وجود دارد، ساکنان این مناطق که آن قسمت از دیوار که از محل زندگیشان عبور کرده را، متعلق به شهر و یا روستای خود می دانند و از آن به خوبی نگهداری می کنند. زیبا ترین و محبوب ترین بخش دیوار چین از نظر گردشگران در استان ژانگجیاکو قرار گرفته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.